Gimnazjaliści dwunastki w Warszawie

Jak co roku w gorącym okresie pisemnych egzaminów maturalnych gimnazjaliści opuścili mury szkoły, by nie rozpraszać starszych kolegów. Tym razem opiekunowie SU i SKKT zorganizowali wycieczkę autokarową do Warszawy. Wyruszyliśmy w środę 4 maja bardzo wczesnym rankiem. Stolica przywitała nas piękną słoneczną pogodą. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od zgłębiania tajników nauki w Centrum Nauki Kopernik. Było ciekawie i wesoło a dla niektórych pasjonatów nauki za krótko. Po przejażdżce warszawskim metrem znaleźliśmy się w muzeum Powstania Warszawskiego. Była to pouczająca lekcja historii dotycząca najbardziej tragicznych wydarzeń z dziejów naszej stolicy. To miejsce wywarło na nas wielkie wrażenie i było źródłem wielu refleksji i emocji. Po wyjściu z muzeum czekał nas spacer po Warszawie z przewodnikiem miejskim. Odwiedziliśmy ulicę Chłodną, gdzie znajdowało się getto żydowskie, Ogród Saski, plac Marszałka Józefa Piłsudskiego, Trakt Królewski, Pałac Prezydencki, Belweder, Plac Zamkowy, Zamek Królewski, pomnik Małego Powstańca, Adama Mickiewicza, Bolesława Prusa, Fryderyka Szopena i Rynek Starego Miasta z pomnikiem Syrenki. Noc spędziliśmy na Starym Mieście w hotelu „Kanonia”. Rankiem wyruszyliśmy do Sejmu RP, gdzie czekała na nas wycieczka z przewodniczką oraz poseł z Bielska-Białej p. Stanisław Pięta. Była to piękna lekcja edukacji obywatelskiej.
Po zwiedzeniu Sejmu pan poseł zaprosił nas do restauracji w Hotelu Poselskim na słodki poczęstunek. Zaszczyceni tym gestem i zaopatrzeni w drobne upominki opuściliśmy mury parlamentu i „biegiem” udaliśmy się do planetarium „Niebo”
na pokaz pt. „Kosmiczna wyprawa”. Po chwili relaksu w budynku biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego ponownie spotkaliśmy się z naszym przemiłym przewodnikiem, panem Marcinem. Zabrał nas na Stadion PGE Narodowy oraz do Łazienek Królewskich, gdzie po spacerze w przepięknym otoczeniu wiosennej przyrody czekała nas gra terenowa. Przez prawie godzinę biegaliśmy po parku z mapkami i wykonywaliśmy przygotowane dla nas zadania. Wygrały dziewczyny z klasy 2. Na koniec naszego pobytu wjechaliśmy na 30 piętro Pałacu Kultury i Nauki, by podziwiać panoramę naszej pięknej stolicy. Zmęczeni ale bogaci we wrażenia wróciliśmy szczęśliwie do domu późną nocą.