Podsumowanie i zakończenie innowacji pedagogicznej w klasie 3a „Lapbookowa nauka – cztery pory roku”

Uczniowie klasy 3a pod kierunkiem swojej wychowawczyni p. Karoliny Górnej zakończyli realizację innowacji pedagogicznej pt. „Lapbookowa nauka – cztery pory roku”, która była kontynuowana w roku szkolnym 2021/2022,
ale tym razem prowadzona była w zeszytach/brulionach dużego formatu w formie gromadzenia ciekawostek, wiadomości i informacji zaczerpniętych z internetu na temat czterech pór roku.

Każda pora roku przedstawiona w Lapbooku została wykonana przez uczniów z wielkim zaangażowaniem i dokładnością.

Lapbooki były doskonałą formą przekazania informacji, które uczniowie zdobywali, czy poprzez samodzielne szukanie, czy podane przez nauczyciela.

Innowacja ta miała na celu zapewnić wysoką jakość kształcenia z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych. Realizując innowację stwarzane były takie sytuacje, aby każde dziecko mogło wykorzystać swój potencjał rozwojowy. Uczestnictwo w zajęciach pozwoliło na rozwijanie kompetencji kluczowych z zakresu umiejętności uczenia się oraz pracy w grupie.

Dzięki tej innowacji uczniowie poszerzyli swoje wiadomości z przyrody pogłębiając wiedzę o porach roku, poszerzyli zasób słownictwa, rozwinęli swoje zainteresowania i kreatywność, a także nauczyli się samodzielności w szukaniu informacji. Innowacyjność zajęć przyczyniła się także do:
□ poznania atrakcyjnej formy nauki,
□ poszerzenia wiedzy o porach roku,
□ zwiększenia motywacji do samodzielnej nauki i poszukiwania wiedzy,
□ rozwinięcia umiejętności atrakcyjnego sposobu przedstawienia zdobytej wiedzy,
□ rozwinięcia kreatywności,
□ wdrażania do staranności,
□ podniesienia poziomu kolorowania, wycinania, klejenia i zaginania (czyli małej motoryki),
□ wzrostu umiejętności kształtnego i estetycznego pisania.

Zajęcia z Lapbookiem prowadzone w ramach innowacji z pewnością były dla trzecioklasistów bardzo atrakcyjne, ciekawe i kreatywne. Zresztą uśmiechnięte buzie uczniów mówią same za siebie. :)