Klasa 3a pod kierunkiem swojej wychowawczyni p. Karoliny Górnej w roku szkolnym 2024/2025 przystąpiła do realizacji innowacji pedagogicznej pt. „Ortograficzne portfolio”.
Celem jej jest poznanie nowych zasad ortograficznych, ale także utrwalenie już nam znanych.
W ramach tej innowacji uczniowie wykonują różnorodne ćwiczenia ortograficzne, zawarte w dodatkowych kartach pracy i tworzą z nich tzw. osobiste teczki ucznia. Karty pracy tworzące „Ortograficzne portfolio” są uporządkowanym materiałem do utrwalania zasad ortograficznych. Dzięki nim dzieci wykonują różne ćwiczenia, rozwijają czujność ortograficzną, wzbogacają zasób słownictwa, stosują poznane zasady w pracach pisemnych i dyktandach.
Utrwalanie zasad ortograficznych w klasie trzeciej ma ogromne znaczenie dla rozwijania poprawnej pisowni i komunikacji pisanego języka. Karty są starannie zaprojektowane tak, aby uwzględnić różne poziomy trudności. Skoroszyt służy nie tylko jako zbiór ćwiczeń, ale również jako narzędzie do monitorowania postępów i samooceny. Wszystkie ćwiczenia mają ogromny wpływ na umiejętne zastosowanie zasad ortograficznych w praktyce.
Każdy z trzecioklasistów wykonał już stronę tytułową oraz karty pracy z zasadą pisowni „ó” wymienne na „o”, „a” i „e”.