Ortografia na wesoło w klasie 3a

Umiejętność wyrażania myśli w mowie i piśmie jest nieodzownym warunkiem ogólnego wykształcenia człowieka. Dlatego też podstawowe zadanie szkoły to nauczenie młodego człowieka poprawnego mówienia i pisania. Zaś integralną częścią procesu poprawnego pisania jest opanowanie ortografii.

Czy ortografię można polubić?
Czy można nauczyć się poprawnie pisać?
Czy na zajęciach ortograficznych może być wesoło i zabawnie?

Uczniowie klasy 3a na te wszystkie pytania zgodnie odpowiadają TAK!!!

Wszyscy bowiem biorą aktywny udział w zajęciach „Ortografia na wesoło”, które prowadzi ich wychowawczyni p. Joanna Klyta.
Nie straszne już im „ó”, bo…”nikną wszelkie niepokoje, kiedy stwierdzą DWÓJKA – DWOJE”. Wiedzą, że kłopotliwe samo „h” dość szczególną skłonność ma, bo lubi hałaśliwe słowa: HARMIDER, HAŁASOWAĆ, HECA, HEJ, HOP, HURA, HOLA. A „rz” rośnie w WIERZBIE, BRZOZIE, lubi BURZE i kocha MORZE. A ŻABKI nie chodzą, lecz skaczą nad stawem, po łące, gdy wieczór zapadnie dają ładny koncert.
W taki oto sposób wykorzystując wierszyki, rymowanki, zabawy słowem uczniowie odkrywają tajemnice polskiej ortografii.
Warto też dodać, że zajęcia są starannie zaplanowane, prowadzone systematycznie, obowiązuje na nich zasada profilaktyki, czyli zapobiegania błędom ortograficznym oraz zasada pełnego zaangażowania całej osobowości ucznia, a więc aktywizacja jego sfery poznawczej, emocjonalnej i motywacyjnej.