Podsumowanie innowacji pedagogicznej w klasie 2a

W roku szkolnym 2021/2022 w grupie 12 uczniów klasy 2 szkoły podstawowej była realizowana innowacja pedagogiczna „Bajkoterapia – czyli jak radzić sobie z problemami emocjonalno – społecznymi w młodszym wieku szkolnym”.

Miała ona na celu:
– wykorzystanie bajek terapeutycznych: relaksacyjnych, psychoedukacyjnych, psychoterapeutycznych,
– zapoznanie z nową formą zajęć,
– wdrożenie pracy metodą organizacyjną, która obejmowała struktury działań pedagogicznych we współpracy z pedagogiem szkolnym i rodzicami.
Cele główne innowacji, takie jak:
– budzenie kreatywności i wyobraźni,
– kształtowanie nawyku słuchania i opowiadania,
– nauka szacunku do książek,
– rozwój osobowości dzieci,
– wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka,
– wypracowanie przez dzieci własnych sposobów i umiejętności radzenia sobie z takimi emocjami jak smutek, strach, zazdrość, złość,
– budowanie pozytywnego obrazu siebie i świata,
były zrealizowane podczas obowiązkowych zajęć dydaktycznych z edukacji wczesnoszkolnej, a także podczas zajęć opiekuńczych na świetlicy i w pełni zostały zrealizowane, co potwierdza się w przeprowadzonych ankietach wśród uczniów i rodziców.
W związku z dużym zainteresowaniem zajęciami z bajkoterapii będą one realizowane również w przyszłym roku szkolnym w klasie 3a, a poprowadzi je p. Joann Klyta.